пятница, 24 июня 2011 г.

Where your foot may bring you?!

       "This morning I had a date with a foreigner... Some uncommon specific beetle,whom I have never seen before, flew to me, he wished I go on trevals with him, but I refuse him too. He looked at me, said his "Bzz,bzz!" and disappeared...Eh and it happens so, as usual!" :)
                 isn't it a nice creature???

       Everything alive has a tendency to move. Each of us always wished to visit that or another place,some city or another, different countries at last! And if someone tells me that he or she feels good on their places I won't believe in it and it doesn't mean that they never had such a wish to make a trip!!
     By the way, I found lately that I have friends in 10 countries but have never been anywhere yet, isn't it a nonsense?? And in this way,I guess, if I deside to go somewhere, I have to make a real world tour!
      Lot's of people move from place to place to see some sights, culture, architecture, to taste national dishes and so on as it usually happens. But didn't you see that some special place in each country, from each "corner" of the world calls you just to speak with you, to give you some invisible for anyone part. I, for example, have never wished to visit Berlin just to see its special historical buildings or something like that. I'd like to go to Hamburg, to that river, which the wonderful city was build on. In Paris, its Eiffel tower won't surprise me same like our The Kremlin in Moscow doesn't surprise and isn't pleasing my eye or Italy with its The Colosseum same like Tower of London doesn't influence on me like some unordinary places... 
        Generally all our world, it's wholly captivating and beautiful, but not that great objects of  human activities attract me, I'm called by the ground, nature and people... I want to step on the ground of Greece, or Portugal, to speak with it, breathe that air; I want to climb on Tibet mountains and talk to their lord - Kailas; I want to look at the ocean and "go down" in it; I want to meet that splendid, beautiful, intelligent people in all places of the eath, communicate with them, feel them, understand them,  embrace all of them, share myself with each of them...

                             
           So, What is special for you in learning the world???  What's motivate you to move and travel??


(Russian)
        " Сегодня утром у меня было свидание с иностранцем. Ко мне прилетал, какой-то непонятный жук, каких я еще не встречала. Он хотел, чтоб я тоже полетела с ним путешествовать, но я отказала и ему. Он посмотрел на меня, сказал "Бзз,бзз!" и улетел... И вот так всегда!":)



          У всего живого есть такой свойство - передвигаться. Всем всегда наверняка хотелось посетить то или иное место, тот или иной город, другую страну в конце концов! И если кто-то скажет, что ему и тут не плохо - я не поверю и это бы не значило, что он (или она) вообще никогда не имели подобного желания совершить небольшое путешествие.
        Кстати, недавно я обнаружила, что у меня оказывается есть друзья в 10 разных странах, но сама я еще нигде не была, не абсурд ли? :) 
        Многие едут куда-то, чтоб посмотреть культурные достопримечательности, архитектуру, попробовать национальные блюда и так далее, как это принято. Но вы никогда не замечали, что какое-то определенное место в каждой стране, из каждого уголка мира просто зовет тебя, чтобы пообщаться, передать тебе, какую-то невидимую более никому свою часть... Мне, например, никогда не хотелось оказаться в Берлине, только чтоб посмотреть его особенные исторические строения, я хочу в Гамбург..., к реке на которой построен этот чудесный город. В Париже Эйфелева башня не удивит меня, так же как не удивляет и не радует глаз свой родной Кремль в Москве, а в Италии Колизей так же, как Лондонский Таур не прельщают меня. 
        Весь наш мир, он всецело, зачаровывающе красив , конечно, в любом случае, но меня манят не эти прекрасные объекты человеческой деятельности, меня манит земля, природа и люди. Я хочу ступить на землю Греции или Португалии, говорить с ней, вдыхать тот воздух; хочу забраться  в горы Тибета и беседовать один на один с их повелителем - Кайлос; хочу смотреть на океан и "тонуть" в нем; я хочу встретить прекрасных, красивых, умных людей во всех частях этого мира, общаться с ними, чувствовать их, понимать, обнять их всех и разделить всю себя с каждым из них...


        Что же особенного для тебя в познании мира???...Что побуждает тебя двигаться и странствовать по нашей земле??